Umowy agencyjne i opłaty

Źródło: TUR-INFO.PL

Data: 2011-12-05

Zapytaliśmy franczyzobiorców, jak rozwiązują kwestie współpracy franczyzobiorców z organizatorami wycieczek oraz jaką prowizję i opłaty musi odpowadzać franczyzobiorca i czy są to opłaty zależne od przychodu?

TUR-INFO.PL: Czy franczyzobiorca indywidualnie podpisuje umowy z organizatorami, czy też franczyzodawca zapewnia mu dostęp do oferty touroperatorów bez podpisywania indywidualnych umów z każdym z nich?

Travel Shops: Franczyzodawca zapewnia mu dostęp do oferty touroperatorów bez podpisywania indywidualnych umów z każdym z nich.

Ostatniemiejsca.pl: Zapewniamy dostęp do organizatorów - nie trzeba podpisywać swoich umów. W naszej sieci, oddziały obsługują rezerwacje dokonywane przez klientów na naszych stronach internetowych oraz wszelkie z nich wpływające zapytania wpadają do oddziałów. Ponadto obsługą klientów na stronie live zajmują się także oddziały, a nie centrala. Stając się członkiem naszej sieci staje się nim w całości a nie tylko lokalnie w swoim lokalu.

Multita: Poprzez przystąpienie do sieci każdy franczyzobiorca ma możliwość sprzedaży imprez organizatora z którym my, jako franczyzodawca, mamy podpisaną umowę agencyjną.

My Travel: Franczyzodawca zapewnia Franczyzobiorcom dostęp do oferty touroperatorów, bez podpisywania indywidualnych umów z każdym z nich.

Enovatis: Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Są dwie drogi. Pierwsza - Enovatis S.A., właściciel marki Wakacje.pl ma podpisane umowy agencyjne z większością obecnych na polskim rynku touroperatorów, na mocy których sprzedaje ich ofertę. Nasi Partnerzy przystępując do sieci stają się automatycznie przedłużeniem naszych kanałów sprzedażowych. Nie ma zatem potrzeby podpisywania dodatkowych indywidualnych umów. Druga - w znikomej ilości przypadków część touroperatorów chce zawrzeć umowy indywidualne z naszymi partnerami. W takim przypadku jesteśmy wspardem i zapleczem negocjacyjnym dla naszych biur. Dla każdego franczyzobiorcy ważne są również opłaty jakie musi wnosić do sieci w związku z działalnością. Co warto zwrócić uwagę - opłaty mogą być stałe, płacone regularnie lub opłatami od obrotu, które w miarę jak zarabiamy więcej rosną.

TUR-INFO.PL: Jaką prowizję i opłaty musi odprowadzać franczyzobiorca i czy są to opłaty zależne od przychodu?

Enovatis: Masz mcdel franczyzowy różni się od innych spotykanych w branży turystycznej. Nasz partner nie musi płacić ani za przystąpienie, ani za stałą przynależność do sieci. Koszt zewnętrznej wizualizacji bura jest zaś tak naprawdę podzielony. Enovatis S.A. przygotowuje projekt graficzny na każde pojedyncze biuro, a jego właściciel płaci jedynie za jego wykonanie i wdrożenie. Jeśli chodzi o warunki sprzedaży odpowiem dość ogólnie. Zapewniam, że z całą pewnością nie są one gorsze od tych, które posiadało dane biuro przed przystąpieniem do sieci. W przypadku oferty nowych touroperatcrów, których do tej pory dane biuro nie miało w swojej ofercie, są to stawki startowe - ustalane z wspólnie z touroperatorami. Można więc być spokojnym.

Myślę jednak, że najważniejszą korzyścią jest błyskawiczny, szeroki dostęp do szerokiej oferty. Biuro, które dotychczas mogło sprzedawać oferty 3,4, czasem może 5 touroperatorów, nagle zyskuje potężne zasilenie w postaci niemal całej oferty turystycznej dostępnej na krajowym rynku. Usta touroperatorów rośnie, wielkość oferty poszerza się kilkudziesięciokrotnie. Niemal automatycznie wzrasta jego konkurencyjność i wizerunek w lokalnym środowisku i oczach klientów. Nie bez znaczenia jest też siła naszego brandu, który pozytywnie wzmacnia decyzyjność kliertów. I kończąc -warto pamiętać, że warunki procentowe na każdym etapie mogą ulec zmianie (podwyższeniu) w wyniku wysokiej sprzedaży.

My Travel: Franczyzobiorca ponosi koszt administracyjny związany z utrzymaniem sieci My Travel oraz przekazuje miesięczną opłatę licencyjną określoną procentowo od uzyskanej prowizji ze sprzedanych usług turystycznych.

Multita: Jedyna należność, którą odprowadza franczyzobiorca, to 10% z uzyskanej prowizji od każdej sprzedanej usługi turystycznej powiększonej o podatek VAT.

Ostatniemiejsca.pl: Opłaty na składkę marketingową uzależnione są od wielkości obrotów - wynoszą od 100 do 300zł miesięcznie. W naszej sieci partner nie odprowadza prowizji. Prowizją dzielimy się 80/20 a w zamian za podział Partner zyskuje np serwis wysyłkowy, sms'owy, fakturowy czy gadgety firmowe dla klientów i opiekę działu obsługi sieci. Partner nie płaci za nic. Ubrania firmowe, katalogi, materiały wszelakie od ulotek po stojaki otrzymuje gratis.

Travel Shops: Opłata franchisingowa wynosi od 1 do 2 % obrotu, w zależności m.in. od typu franczyzy.

Infolinia
801 000 515

Dla tel. komórkowych
733 730 70042 632 04 64

Obsługa klienta

poniedziałek - piątek: 9:00 - 21:00

sobota: 9:00 - 21:00

niedziela: 9:00 - 18:00

Content