Obowiązki i niebezpieczeństwa

 Źródło: TUR-INFO.PL

Data: 2011-12-05

Franczyzobiorca, niezależnie od sieci, może zostać obciążony rozmaitymi obowiązkami. Jednak franczyza sprzedaży zwykle stara się zapewnić w sieci maksimum swobody dla realizacji celu sprzedażowego. Zapytaliśmy zatem franczyzodawców, czy w swoich sieciach przewidują jakieś inne obowiązki poza sprzedażą i rozliczaniem finansowym z tego.

TUR-INFO.PL: Czy na franczyzobiorcy ciążą jakieś obowiązki poza finansowymi (np. obsługa reklamacji lub wydawanie voucherów dla klientów, którzy nie dokonali zakupu w biurze danego franczyzobiorcy) ?

Travel Shops: Tego typu obowiązki nie ciążą na franczyzobiorcy, ale może on podjąć się obsługi klienta innego biura.

My Travel:

  • sprzedaż usług turystycznych wyłącznie touroperatorów wskazanych przez Franczyzodawcę
  • uczestniczenie w szkoleniach oraz seminariach wyjazdowych organizowanych przez Franczyzodawcę
  • prowadzenie punktu sprzedażowego z należytą starannością
  • utrzymanie jednolitego wizerunku oraz dbałość o reputację sieci
  • utrzymanie najwyższej jakości obsługi klienta, zgodnej ze standardami sieci franszyzy
  • płynny oraz terminowy przepływ płatności za rezerwacje usług turystycznych
  • powstrzymywanie się od działalności konkurencyjnej
  • obowiązek zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Franczyzodawcę na szkodę, w szczególności dokumentacji poufnej, sposobu zabezpieczeń wszelkich danych znajdujących się w komputerowych systemach rezerwacyjnych;
  • realizacja zaleceń Franczyzodawcy, co do sposobu prezentacji usług oraz przyjętej polityki marketingowej Franczyzodawcy
  • udział w kampaniach reklamowych organizowanych przez Franczyzodawcę przekazywanie Franczyzodawcy miesięcznych sprawozdań dotyczących obrotu finansowego punktu sprzedaży

Ostatniemiejsca.pl: Nic takiego na nich nie ciąży. Wszystkim zajmuje się centrala, oddział ma dokonać sprzedaży, obsłużyć klienta czy to on linę, czy ze strony czy też w lokalu. Dokumenty, vouchery, reklamacje - tym zajmuje się centrala. Centrala też prowadzi działania marketingowe zapraszające do oddziałów i rozstrzyganiem drobnych problemów.

Multita: Jedyne obowiązki spoczywające na franczyzobiorcy, poza finansowymi, to rzetelna i profesjonalna obsługa własnych klientów w pełnym zakresie.

Enovatis: Na obecną chwilę pozostawiliśmy naszym partnerom dość dużą elastyczność w tym zakresie. Mamy jednak świadomość, że każdy projekt, także ten, wymaga usystematyzowania i osadzenia w określone procedury w celu podnoszenia wspólnej jakości i efektywności pracy. Pracujemy nad systemem, który rie tylko będzie nakładał obustronne zadania, ale będzie przede wszystkim szansą na wielokanałowy rozwój dla partnerów. Na pewno położymy duży nacisk na podnoszenie kompetencji sprzedażowych pracowników naszych partnerów, udział w działaniach marketingowych i komunikacyjnych. To mocne i pozytywne elementy wypracowane przez lata w portalu Wakacje.pl i chcemy z nich korzystać także w sprzedaży bezpośredniej. Będziemy też dbać o indywidualne elementy każdego biura, które poprawią jego konkurencyjność na rynku lokalnym. Równie istotną sprawą są zabezpieczenia finansowe. Muszą one występować, ale powinny być w odpowiedniej wielkości i formie, a także powinny służyć tylko i wyłącznie do zabezpieczenia obrotu, a nie np. kwot kar umownych i innych elementów rozliczeń, które mogą być sporne.

TUR-INFO.PL: Czy są wymagane zabezpieczenia od franczyzobiorcy (weksle, poręczenia, zakaz prowadzenia konkurencyjnej działalności)?

Enovatis: Tak, to przecież poważny biznes. Zgodnie z umową miedzy nami, partner podpisuje weksel. Takie zabezpieczenie wiąże i zdecydowanie motywuje do pracy obie strony. Co prawda nie my go wymyśliliśmy, ale korzystamy z dobrych, sprawdzonych praktyk oraz przemyślanych doświadczeń wielu branż.

Multita: Tak, wymagane są zabezpieczenia od franczyzobiorcy, opcjonalnie w postaci weksli, depozytu lub gwarancji bankowej.

Ostatniemiejsca.pl: Owszem weksel jako zabezpieczenie dokonywanych rezerwacji na kwotę 50 tys. zł.

My Travel: Nasza sieć nie wymaga poręczeń od franczyzobiorcow. Monitorujemy systemowe poczynania franczyzobiorców, dzięki czemu na bieżąco reagujemy na wszelkie zauważone odstępstwa od przyjętych zasad rozliczeniowych.

Travel Shops: Wymagany jest weksel

Zamykając temat dziękujemy za wszystkie głosy, a wszystkim przyszłym franczyzobiorcom życzymy udanej współpracy. Pamiętajmy, że franczyza jest jak małżeństwo - ważne z kim, ważne jest dochowanie zasad i wbrew pozorom nie jest to rozwiązanie dla każdego.

Infolinia
801 000 515

Dla tel. komórkowych
782 993 51842 632 04 54

Obsługa klienta

poniedziałek - piątek: 9:00 - 21:00

sobota: 9:00 - 21:00

niedziela: 9:00 - 18:00

Content