Czego nie dowiesz się od razu

 Źródło: TUR-INFO.PL

Data: 2011-12-05

W związku z dużym zainteresowaniem naszych czytelników franczyzą, a także z zapytaniami, które otrzymała redakcja, postanowiliśmy przygotować dla Państwa coś więcej o szczegółach współpracy. Aby uzyskać wiarygodne informacje zadaliśmy siedem niełatwych pytań wybranym sieciom franczyzowym z branży turystycznej. Pytania te dotyczyły istotnych spraw biznesowych, które w ofertach są często omijane, a które w istotny sposób wpływają na prowadzenie biznesu.

Nasze pytania wysłaliśmy do firm: ECCO Holiday, Enovatis (Wakacje.pl), Multita, MyTravel, OstatnieMiejsca.pl, Sun Club, Travel-Point, Travel Shops, Traveltain i Urlopy.pl.

Niestety na nasze pytania nie odpowiedziały lub odmówiły odpowiedzi firmy: Ecco Holiday, Sun Club, Travel-Point, Traveltain i Urlopy.pl. Liczymy na to, że jednak w niedalekiej przyszłości będziemy mogli opublikować informacje od nich i ewentualnie innych firm oferujących franczyzę, aby każdy zainteresowany miał możliwość porównana nie tylko obietnic sieci, ale i tych "brudnych" szczegółów. Informacje uzyskane od Enovatis, MyTravel, Multita, OstatnieMiejsca.pl i Travel Shops będziemy zamieszczać w odcinkach w kolejnych dniach. Zachęcamy do lektury i komentowania.

Najważniejszą kwestią w przypadku każdego sprzedawcy są klienci. Bez nich, ich lojalności i dobrej strategii ich utrzymania żaden przedsiębiorca nie odniesie długofalowego sukcesu. Dlatego pierwsze pytanie dotyczy właśnie bazy kientów, wygody pracy na niej i jej zabezpieczenia. Dobry system CRM potrafi bardzo wiele pomóc sprzedawcy zwiększając jego sprzedaż po przez wskazanie preferencji klientów i pomoc w utrzymaniu realnego kontaktu z nimi.

Co ważne w zakresie samej bazy klientów, gdy inni mają do niej dostęp (co w franczyzie jest raczej standardem), to należy ustalić jasne zasady i prawa do jej użycia. Należy także określić, co się stanie z bazą w momencie chęci wyjścia z sieci, ponieważ baza klientów jest jednym z cenniejszych elementów majątku agenta. Nie jest rzadkością, iż w przypadku sprzedaży zwykłej firmy-agenta, nabywca oprócz lokalizacji, marki, czy przejęcia pracowników, życzy sobie koniecznie właśnie bazę klientów.

Niebagatelną sprawą jest też dbałość o bazę danych w zakresie formalnym. Dla małej firmy jest to problem, gdyż zajmowanie się kwestiami prawnymi, bezpieczeństwa itp. nawet w niewielkiej skali wymagają wiedzy poświęcenia czasu, a często takie pieniędzy na szkolenia. Dlatego, jeśli to możliwe, lepiej, aby ktoś inny zrobił to kompleksowo dla mniejszej firmy, aby agent nie musiał tracić czasu i pieniędzy.

TUR-INFO.PL: Czy dajecie Państwo swo«n franczyzobiorcom CRM? Kto jest właścicielem bazy klientów i kto dopełnia obowiązki prawne, między innymi związane ze zgłoszeniem tej bazy do GIODO?

Enovatis: Umowy zawierane w sieci partnerskiej Wakacje.pl podpisywane są w imieniu Enovotis SA. bedącej prawnym właścidelem marki Wakacje.pl. Z punktu wiedzenia ustawy o ochronie danych osobowych to Enovotis pozyskuje, przechowuje i przetwarza dane osobowe klientów. Działamy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a baza Enovatis zarejestrowana jest w GIODO. Zgodnie z naszym komunikatem oddajemy naszym partnerom dedykowany system CRM czyli narzędzie wspierające i systematyzujące proces zarządzania i pracy z klientem. Odpowiadając na wszelkie wątpliwość chcę jasno powiedzieć, że wszystkie pozyskane w sieci partnerskiej Wakacje.pl dane osobowe klientów zostają wprowadzone do naszego CRM, ale nie są wykorzystywane przez nasze portale do celów marketingowych. Podkreślam to bardzo wyraźnie - Enovatis SA. wlaściciel brandu Wakacje.pl wykorzystuje dane osobowe w celu unożliwienia dokonania transakcji z klientem sieci, a wskazanym touroperatorem oraz na potrzeby promowania biura partnerskiego, które dane pozyskało.

Multita: Tak, jesteśmy w trakcie wdrażania CRMa. Mamy doświadczenie z GIODO.

My Travel: Administratorem bazy CRM jest firma zewnętrzna. Przetwarzanie danych osobowych klientów sieci My Travel zgodnie jest z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku.

Ostatniemiejsca.pl: Tak posiadamy nie tylko CRM do zarządzania kontaktem z klientem, ale też wewnętrzne systemy prezentacji, wizualizacji i kontaktów z siecią, ksiegowością - fakturowaniem oraz klientami, oraz do tworzenia własnych ofert. Ponadto nasze systemy są stworzone na miarę - nie są tu gotowe rozwiązania które nie ujmują często pobrzeb partnera. Natomiast kto jest właścicielem bazy klientów i kto dopełnia obowiązki prawne, miedzy innymi związane ze zgbszeniem tej bazy do GIODO? Spółka Ostatniemiejsca.pl S.A.

Travel Shops: Franczyzobiorcy otrzymują od nas CRM oraz BMS (narzędzia zbudowane w ramach projektu UE). Właścicielem bazy klientów jest biuro agencyjne będące udziałowcami Sieci. Obowiązki prawne, w tym GI0D0. dopełnia Travel Shops.

Infolinia
801 000 515

Dla tel. komórkowych
733 730 70042 632 04 64

Obsługa klienta

poniedziałek - piątek: 9:00 - 21:00

sobota: 9:00 - 21:00

niedziela: 9:00 - 18:00

Content